Det är stökigt i Helsingborg i samband med Natos utrikesministermöte där.
Bilder från platser visar ett större antal demonstranter som hålls kvar av polis mot en fasad.
Demonstrationen har inte fått något tillstånd men det rapporteras om ett antal hundra aktivister.
Femtio av dem försökte bryta polisens avspärrningar och ta sig till hamnen där mötet hålls.
– Det här gjordes ganska överraskande. Polisen hade retirerat men så plötsligt kom den här rusningen. I samband med det använde polisen pepparsprej och batong, säger TV4 Nyheternas utsände Mikael Nilsson.
Det finns inga uppgifter om allvarliga incidenter.
