Josiah Michael Dwinell tog sitt liv efter att ha blivit mobbad

Efter att ha blivit mobbad i skolan under en längre tid såg 13-årige Josiah Michael Dwinell ingen anledning att leva.
Nu berättar familjen om den enorma sorgen och tragedin som till slut blev för mycket för deras älskade pojke.

”Min brorson bestämde sig efter en bussresa hem att han inte orkade med mobbningen längre”, skriver hans faster Shaena Stebbins på Facebook.

Det var den 12 mars tidigare i år som en familj fick vara med om den värsta tänkbara mardrömmen. Det hade bara gått en kort tid sedan deras älskade Josiah hade firat sin 13-årsdag, som blev hans allra sista. Josiah från Alstead, New Hampshire, USA, tog nämligen sitt liv bara åtta dagar efter sin födelsedag.

En tid efter den fruktansvärda tragedin har familjen valt att berätta mer kring vad som har hänt. Det är hans faster Shaena Stebbins som väljer att sätta stopp för alla spekulationer. Nyheten om 13-åriga Josiahs död fick stor spridning på sociala medier och nu vill hon berätta vad som egentligen hände.

Fasterns ord om brorsonens död

I en kommentar på Facebook skriver hon om hur hennes brorson under en längre tid hade blivit utsatt för mobbning. Dessutom sörjde han sin mammas död, som satte djupa spår.
”Josiah Dwinell tog sitt liv torsdagen den 12 mars i Alstead, New Hampshire, bara åtta dagar efter sin 13-årsdag. Pojkens mamma avled flera år tidigare och att han bodde hos sin mormor, som hade adopterat honom. Han ska ha gått till polisen och berättat att han blev mobbad. Men ingen trodde på honom och sa att han gjorde det ”för att få uppmärksamhet”.

Josiah Michael Dwinell tog sitt liv efter att ha blivit mobbad
Foto: Gofundme/Shutterstock

Efter att ha blivit mobbad i skolan under en längre tid såg 13-årige Josiah Michael Dwinell ingen anledning att leva.
Nu berättar familjen om den enorma sorgen och tragedin som till slut blev för mycket för deras älskade pojke.

”Min brorson bestämde sig efter en bussresa hem att han inte orkade med mobbningen längre”, skriver hans faster Shaena Stebbins på Facebook.

Det var den 12 mars tidigare i år som en familj fick vara med om den värsta tänkbara mardrömmen. Det hade bara gått en kort tid sedan deras älskade Josiah hade firat sin 13-årsdag, som blev hans allra sista. Josiah från Alstead, New Hampshire, USA, tog nämligen sitt liv bara åtta dagar efter sin födelsedag.

En tid efter den fruktansvärda tragedin har familjen valt att berätta mer kring vad som har hänt. Det är hans faster Shaena Stebbins som väljer att sätta stopp för alla spekulationer. Nyheten om 13-åriga Josiahs död fick stor spridning på sociala medier och nu vill hon berätta vad som egentligen hände.

Fasterns ord om brorsonens död

I en kommentar på Facebook skriver hon om hur hennes brorson under en längre tid hade blivit utsatt för mobbning. Dessutom sörjde han sin mammas död, som satte djupa spår.
”Josiah Dwinell tog sitt liv torsdagen den 12 mars i Alstead, New Hampshire, bara åtta dagar efter sin 13-årsdag. Pojkens mamma avled flera år tidigare och att han bodde hos sin mormor, som hade adopterat honom. Han ska ha gått till polisen och berättat att han blev mobbad. Men ingen trodde på honom och sa att han gjorde det ”för att få uppmärksamhet”.

”Han blev mobbad i skolan och på bussen, men ingen utanför hans hem försökte hjälpa honom. Han åkte till sjukhuset vid flera tillfällen där hans mormor satt vid hans sida och höll om honom för att försöka få den hjälp han sökte, men hans psykiska hälsa ignorerades och alla utanför hans hem sa att han bara ville ha uppmärksamhet”, skriver hon och avslutar inlägget:

”Min brorson bestämde sig efter en bussresa hem att han inte orkade med mobbningen längre”, avslutade hon kommentaren.

Familjens enorma sorg efter tragedin

Fastern skriver vidare att Josiah var en mycket älskad familjemedlem, som kommer saknas enormt mycket. På en insamlingssida i hans namn skriver hon om hur mycket han betytt för dem alla.
”Han var en fantastisk bror, son, brorson och en underbar ung man som betydde så mycket för alla som kände honom. Josiah fyllde våra liv med ljus och glädje, och hans frånvaro lämnar ett tomrum i våra hjärtan som aldrig kan fyllas. Vi är förkrossade och försöker fortfarande bearbeta denna tragedi, men vi vill hedra hans minne och ge honom det avsked han förtjänar”.

Insamlingssidan är till för att samla in pengar till familjen så att de kan bekosta Josiahs begravning. Familjen har i skrivande stund fått över 221 000 svenska kronor.