Körde på flicka som dog – var inte påverkad

En flicka i 15-årsåldern dog efter att hon blev påkörd vid ett övergångsställe i Malmö. En man har häktats misstänkt för grovt vållande till annans död och grov vårdslöshet i trafik.

– Han medger att han kört bilen, att han varit vårdslös, att han kört för fort, han är naturligtvis oerhört ledsen över detta, har hans försvarsadvokat Sanna Herlin tidigare sagt.

Provsvar visar nu att mannen inte var påverkad när han körde bilen.

– Blodprovet är negativt både vad gäller alkohol och narkotika. Åtal kommer däremot inte att hinna väckas den 8 juni, utan jag kommer begära två veckors förlängning, säger senior åklagare Agneta Roos.