Pojke påkörd av elsparkcykel

En pojke i Malmö har förts till sjukhus med ambulans efter att han blev påkörd av en elsparkcykel.

– Föraren av elsparken har lämnat platsen, säger Evelina Olsson, presstalesperson på polisen.

Händelsen inträffade vid klockan 16.30 och skadeläget för pojken är oklart i nuläget.

– Men det verkar inte vara så allvarligt, säger Evelina Olsson.

En anmälan har upprättats om vållande till kroppsskada och smitning från trafikolycka. Ingen person är misstänkt.

Foto: Mikael Nilsson