Stor sökinsats efter försvunnen man

En stor sökinsats pågår efter en försvunnen man i Nordanstigs kommun.
Senast någon hade kontakt med mannen var i förra veckan.
”Polisen tror att mannen kommer ha svårt att hitta tillbaka till sin bostad på egen hand”, skriver polisen på sin hemsida.

En man i 60-årsåldern har anmälts försvunnen öster om Gnarp i Nordanstigs kommun.

Anhöriga hade senast kontakt med mannen i torsdags förra veckan, och polisen tror att mannen har svårt att hitta hem på egen hand.

Mannen är knappt 150 centimeter lång och det är oklart hur han är klädd.

Polisen har inlett en stor sökinsats med bland annat hundar, drönare, helikopter och flertalet patruller till fots och i bil.

”Polisen är angelägen om att få in tips och iakttagelser från allmänheten som leder till att mannen hittas. Tips lämnas till 112”, skriver polisen på sin hemsida, och betonar att man inte misstänker något brott.